Turen startet på vakre Nupen før den gikk videre til Ottestad Gårds gårdsutsalg. Derfra dro de til Trastad Samlinger Outsider Art der de var omringet av flott brukerskapt kunst fra Trastad. De ble så tatt vel imot med flagg og heiarop på Kvæfjord mottak før de var innom ærverdige Kvæfjord kirke og nybygde Borkenes skole der Kulturskolen hadde sommerkurs. Kvæfjord Røde kors ønsket velkommen på Røde Kors kafeen sentralt på Borkenes. Turen gikk så videre til Vik gård med Frode og Marianne Viks nydelige jordbær og så til Kveøya der de var innom Hundstad gård. Hemmestad brygge var neste stopp på turen før sykkelen og følget ankom Refnes der det ble til til en kaffekopp med ordfører Torbjørn Larsen på Refsnes matglede. Derfra ble det en tur på fergesambandet Resfles/Flesnes på ferga Hålogaland der de ble tatt vel imot av kapteinen på øvre dekk. I Langvassbukt ble de vist en fiskesjå der det registreres firskearter før turen gikk videre til Hålogalandsveien der sykkelen ble overrakt ordfører i Andøy kommune der ferden fortsatte.

For å følge sykkelen på hele sin ferd kan du gå til Arctic Race of Norway sin Facebook-side:

Kvæfjord kommune takker Arctic Race of Norway for anledningen til å vise frem vår flotte kommune.